Töltődjön fel télen is!

Több energiára van szüksége? Most, hogy igazán hidegre fordult az időjárás és sötétebbek az éjszakák is, itt az ideje a feltöltődésnek.

Íme, az öt legjobb módja annak, hogy energikusak maradjunk télen is.

Legyen hidratált!

Néha a legegyszerűbb megoldások a leghatékonyabbak, és a sok víz fogyasztása az egyik. Könnyű hidratálni a nyári melegben, de télen közel sem iszunk annyit, és akkor is inkább a teát vagy a kávét választjuk. Energiánk nagy részét a mitokondriumok termelik (a test minden sejtjében megtalálhatók), és bár meglepő lehet, de jó, ha megtanuljuk, hogy a legegyszerűbb és legjobb módszer a hatékony mindennapokhoz a sok folyadék fogyasztása. A jól hidratált sejt a hatékony sejt!

Pihenjen jobban!

Azt gondolhatjuk, hogy a több alvás egyenlő a több energiával, de nem feltétlenül az alvás mennyisége a fontos, inkább az alvás minősége igazán lényeges. Ennek érdekében próbáljunk meg kialakítani egy alvási rutint, minden este ugyanabban az időben feküdjünk le és minden reggel ugyanabban az időpontban ébredjünk.

Sötétben a test több melatonint termel, ami segít a hormonok szabályozásában és szabályozza a belső óránkat, ezért kapcsoljunk ki minden kék fényt kibocsátó elektronikát a hálószobában.

Télen gyakran kompenzáljuk az alacsonyabb hőmérsékletet azzal, hogy hálószobáink túl melegek. Inkább használjunk extra takarókat, de a szobánkban ne legyen több mint 20°C a hőmérséklet, a magasabb hőmérséklet megzavarhatja az alvást.

Figyeljünk az étkezésre!

A szervezetünknek vitaminokra és ásványi anyagokra van szüksége a működéséhez, ezért törekedjünk arra, hogy az étrendünk körülbelül 50 százaléka jó minőségű feldolgozatlan gyümölcsből és zöldségből álljon. Fogyaszthatjuk főzve vagy nyersen, vagy gyümölcslevekben és turmixokban. Télen is figyeljünk a cukorbevitelre – nagy valószínűséggel jobban vágyunk cukros ételekre, hisz fázunk, sötét van és a közérzetünk sem rózsás. Ez azonban vércukorszint-emelkedést eredményez, amely nagy energiaváltozásokat okoz. Jobb, ha lassan felszabaduló természetes cukrokat, például friss gyümölcsöket fogyasztunk, amelyek a vércukrot egyenletes szinten tartják, és segítenek elkerülni az energia-összeomlásokat. A rendszeres táplálkozással szintén elkerülhető az impulzusevés és az energiacsökkenés.

Ne vigyük túlzásba!

Tudjuk, hogy a testmozgás energiát generál, és hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy az energia felhasználása automatikusan jobb alváshoz vezet. Azonban, ha már fáradtak vagyunk, egy intenzív testmozgás valójában még fáradtabbá és kevésbé energikussá tehet minket. A legfontosabb a megfelelő testedzés mérsékelt változatának megválasztása.

Legyünk kedvesek önmagunkkal!

A stresszhormon gyulladást vált ki a szervezetben, amely felboríthatja az energiaháztartásunkat. Bármi, amit tehetünk a stressz csökkentése érdekében, jó dolog, mert ez nem csak lelkileg van ránk hatással, hanem élettani hatása a testünkre is hat. Természetesen segítségül hívhatjuk a szokásos stresszírtókat, például jógázhatunk vagy meditálhatunk, de van néhány apró dolog, amelyet gyakran alulértékelünk, mégis nagy változást hozhatnak. Társasági élet, nevetés, egy jó film, egy kellemes séta – mindezek segíthetnek. A legfontosabb az, hogy megtanuljuk felismerni, és örülni az életünkben lévő jó dolgokat – bármilyen kicsik is. A hálanapló vezetése nagyszerű ellenszere lehet a stressznek, és egyszerű módja az energiaszint feltöltésének.