Testmozgás várandósság alatt

Gyakori kérdés a várandósság alatt, hogy sportolhat-e a kismama, és milyen mozgásformákat válasszon?

Rendszeres testmozgással megelőzhetjük a terhesség alatti kellemetlenségek egész sorát, mint például a hát- és derékfájást, rossz közérzet. Csökkenthető vele a végtagok vizesedése, az inkontinencia, az aranyér kialakulása, terhességi cukorbetegség esetén is jótékony hatású. A mozgás könnyebbé teszi a várandósságot, szerepe van a testsúly karbantartásában, segíthet a vajúdás és a szülés közben, valamint a szülés utáni regenerációban.

Az anya mozgása hatására a baba is többet fog mozogni, bukfencezik, rugdos, mozgatja a végtagjait, ezáltal javul a vérkeringése, anyagcseréje, fizikailag is erősödik.

Általános szabályként elmondható, hogy ha valaki terhessége előtte soha nem sportolt, ne most kezdjen bele új sportágak kipróbálásába. Ilyenkor javasolt gyógytornász által vezetett terhestornára járni, mely kevéssé edzettek számára sem nagyon megterhelő, és segít a tartás és a keringés javításában.

A cikk folytatásáért kattints IDE!

Forrás: babaindex.hu