Mire jó az ashwagandha?

A hagyományos indiai ajurvédikus gyakorlatban használt ősi gyógynövényt, az ashwagandha-t (indiai ginzeng) természetes egészségnövelőként használják, több mint 3000 éve. Maga a növény egy kis sárga virágú cserje, amely Indiában, a Közel-Keleten és Észak-Afrikában lelhető fel. Az ashwagandha gyökere jellegzetes szagú, szanszkrit neve annyit tesz a „ló illata”. Általában a növény gyökereit vagy leveleit porrá őrlik és gyógyszerként használják.

Az ashwagandha-t hagyományosan a stressz enyhítésére, az energia fokozására és a koncentrációs szint javítása miatt használták. Mostanra pedig a modern orvostudomány is kezdi felismerni ennek az ősi gyógynövénynek az életet meghosszabbító erejét. Egyes kutatások arra is rámutathatnak, hogy ennek a gyógynövénynek rákellenes tulajdonságai is lehetnek.

Hogyan működik?

Az Ashwagandha egy természetes adaptogén, amelyről úgy tartják, hogy segíti a testet a stressz kezelésében. Segíthet csökkenteni a kortizol stresszhormon szintjét, ami azt jelent, hogy hasznos lehet a szorongás és a depresszió kezelésében. Az Ashwagandha emellett magas koncentrációban tartalmaz olyan vegyületeket, amelyek a gyulladás és a daganat növekedése ellen küzdenek. Ezenkívül tartalmaz aaferin nevű vegyületet, amelyről egyes kutatások kimutatták, hogy a rákos sejtek halálát okozhatják és gátolhatják az újak növekedését.

Kinek ajánlott?

Az  Ashwagandha a legtöbb ember számára biztonságos, bár hosszú távú hatása még mindig nem ismert, ezért kerüljük a szedését terhesség, szoptatás vagy autoimmun betegség esetén, hacsak az orvosunk nem javasol mást.