3 hangulatnövelő módszer

Szorongással, lehangoltsággal vagy alvási problémákkal küzd? Az alábbiak segíthetnek!

Noha a legtöbben tisztában vagyunk azzal, hogy a nem megfelelő táplálkozás fizikailag is hatással lehet ránk, sokan nem gondolnak arra, hogy bizonyos tápanyagok hiányában szenvedő étrend milyen hatással van a mentális vagy érzelmi állapotunkra. Kutatások azonban kimutatták, hogy a táplálkozás kulcsfontosságú szerepet játszik mind a depresszió kialakulásában, mind annak súlyosságában. Azonban rengeteg olyan tápanyag és étrend-kiegészítő létezik, amelyek visszaállíthatják a természetes egyensúlyhiányt, és javíthatnak a hangulatunkon.

Omega-3

A kutatások bizonyítják, hogy az omega-3 zsírsavak csökkenése a legtöbb populáció étrendjében a depresszió fokozódásához vezetett, és számos tanulmány szerint a pótlása antidepresszáns hatást fejt ki. A tapasztalatok és a klinikai vizsgálatok is kimutatták, hogy az omega-3 zsírsavak hatékonyan képesek kezelni a depressziót.

5-HTP

Ez a természetesen előforduló aminosav ösztönzi a szerotonin, azaz „örömhormon” termelését. Az alacsony szerotoninszintről ismert, hogy szerepet játszik a depresszióban, ezért potenciális mentális egészségmegőrzőként vált népszerűvé.

Golgotavirág

A golgotavirág (passiflora incarnata) egy gyógynövény, amelyet évszázadok óta használnak szorongás, álmatlanság, különböző rohamok és hisztéria kezelésére. Ez az Észak-Amerika délkeleti részén őshonos évelő virágot már egész Európában termesztik jótékony hatásai és csodálatos virágai miatt.