Kerülendő nassolnivalók

Egy tökéletes világban minden gyerek sárgarépát és/vagy kelkáposzta chipset kérne, hogyha rájönne a ’’falatozhatnék’’. Akik így tesznek, le a kalapot előttük. Ám a többi gyerek inkább vonzódik az olyan harapnivalók és nasik iránt (pl. uzsonnára), melyek sajnos nem éppen az egészségességükről híresek.

Összegyűjtöttünk 3+1 olyan közkedvelt nassolnivalót, amit a gyerkőcök szívesen eszegetnek, viszont a szülőknek jó tudni, hogy ezeket érdemes elkerülni vagy legalábbis minimálisra csökkenteni a fogyasztásukat.

1.   Bolti müzli, pelyhek

Az előrecsomagolt, bolti müzlik és gabonapelyhek legtöbbször nagyon sok szénhidrátot, cukrot, édesítőszert és mesterséges adalékanyagot tartalmaznak. Továbbá sajnos képesek arra, hogy hamar megemeljék, majd visszaejtsék fogyasztójuk vércukorszintjét, illetve folyamatosan újrakívántatják magukat. Az ingadozó vércukorszintnek viszont a későbbiekben akár súlyos következményei is lehetnek, ezért inkább vásároljunk külön magokat, pelyheket, és mi magunk készítsük el a saját, egyedi müzlinket a gyereknek. Persze ne cukorral, édesítőszerrel vagy csokoládéval turbózzuk fel, hanem aszalt- vagy idénygyümölcsökkel, illetve natúr joghurttal.

A cikk folytatásáért kattints IDE!

Forrás: babaindex.hu

(2016. szeptember 20.)